Nachtelijk Arlanda (Stockholm) Airport

14 juli 2015 - Stockholm Arlanda Airport, Zweden

Op de regenachtige zaterdag 12 juli gaven mijn zusje en ik een tuinfeestje om te vieren dat zij 18 jaar is geworden en ik 21 word in augustus. Het was een gemengde gezelschap en wat ons betreft was het zeer geslaagd. Ondanks de miezerregen en het rokende vuurtje in de vuurkorf hebben wij ons erg vermaakt en ik hoop de mensen die er waren ook.

Gister (13juli) ben ik begonnen aan mijn Azië avontuur. Een goede vriend heeft mij naar Schiphol gebracht en we hebben nog even 'vliegtuigen gespot'. Geloof me, wat een rare lui lopen op zo'n roof terrace rond. De een heeft nog een grotere verrekijker dan de ander. Wat al die vliegtuigspottende mannen gemeen hadden was een notitieblok (+pen) en een vreselijk sullig uiterlijk. Geloof me, the men of your dreams hoef je daar niet te zoeken. Het kijken naar opstijgende vliegtuigen begon ons, wonder boven wonder snel te vervelen. We hebben snel wat naar binnen gewerkt en zijn mijn backpackje gaan afgeven. Al snel kwam het moment van afscheid dat bij mijn chauffeur en natuurlijk goede vriend een beetje zwaar lag. Gelukkig heeft hij dit niet laten merken want emotionele mannen schikken mij altijd een beetje af. Moment van afscheid

Voordat ik jullie  op de hoogte breng van mijn vlucht naar Arlanda (Stockholm) moet ik eerst even de situatie omtrent kinderen en mijn gemoedstoestand even uitleggen. Dat kan in een zin. Ik vind kleine kinderen (vooral baby's) verschrikkelijk! Hopelijk wordt het je nu al duidelijk hoe mijn vlucht was. Ik heb nog nooit zo veel kinderen aan boord gezien en vooral rond dat tijdstip (00:45). Ik word al weer kriebelig als ik eraan terug denk.

Enfin, mijn bagage bleekt niet direct doorgecheckt te zijn naar Bangkok, dus heb ik mijn beste vriend voor de aankomende twee maanden van de band gesleept. Zweden bij nachtWat ik niet wist is dat Arlanda Airport 's nachts een free hostel is waar iedereen op banken, tafels en zelfs op matjes op de grond slaapt. Ik daarentegen heb in een rooftop lounge een ligstoel bemachtigd die naar mijn weten vrij was. Nadat ik me had geïnstalleerd op die stoel, kreeg ik vrij snel door dat de vriend van een Poolse chick naast me eigenlijk de stoel had 'gedipst'. Snel en onschuldig heb ik m'n roze slaapmasker opgedaan en ben ik na wat ongemakkelijk draaien in slaap gevallen. Vanochtend werd ik rond 06:00 wakker toen de zon in mijn gezicht scheen. De dag kan niet beter beginnen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jean de brie:
    14 juli 2015
    Hoi Roosje, wereldreizigster, doe in godsnaam beter dan amelia earhart in1937. Ik hou echt mijn hart vast als ik eraan denk dat je als jonge vrouw helemaal alleen de halve wereld rondreist. En vooral dan nog in Azie! Leer veel, verrijk jou kennis maar wees op je hoede. En vooral kom binnen 2 maanden behouden terug thuis! "Hals und Beinbruch" Ik wacht in spanning op je volgend verslag, doi Jean, Jan, Jakke
  2. Henk-Jan:
    14 juli 2015
    Mooi begin, haha. Als die kinderen het ergste zijn wat er gebeurd, ga je een mooie tijd tegemoet! Sowieso wel denk ik. Goede reis verder en geniet van de eerste stappen van dit avontuur!