Dang & Uhm - Nachon Rachasima

24 juli 2015 - Ayutthaya, Thailand

De ochtend dauw was nergens te bekennen, ondanks de vroegte. In een grote safaribus vertrokken we met een groep richting Koh Yai National Park. Het was meteen raak want binnen een paar minuten zagen we aapjes op de weg zitten. Zo schattig, vooral de kleine baby aapjes. Al snel kwamen we aan bij het informatiecentrum van het park waar de Jungle trekking zou beginnen. Voor mensen die mij een beetje kennen, weten dat dit een goede uitdaging voor mij was. Duizenden verschillende soorten bomen, grassen, insecten en struiken heb ik gepasseerd. Helaas hebben we niet veel wildlife kunnen spotten tijdens de trekking. Het ergste was nog dat het tropische regenwoud zijn verwachtingen waarmaakte. We waren nog niet halverwege of een tropische hoosbui begon neer te kletteren op onze regenkleding. Helaas stopte de bui niet voordat we het informatiecentrum weer in zicht kwam. Na de trekking hebben we zo'n 2uur rond gereden in de hoop olifanten te spotten, helaas bleek dit te mooi om waar te zijn. Wel hebben we een paar bambi's kunnen ontdekken. Rond 19:00 waren we weer terug in het hostel en ben ik al snel m'n bed in gekropen.
Vanochtend heb ik besloten om Dang te bezoeken. De man die in de trein heb ontmoet. Hij woont in... en kwam me ophalen van het busstation. Eerst samen in de tuktuk, daarna samen op een mini brommertje naar z'n huis. Voor Thaise begrippen leeft hij op middelgrote voet. Vrijstaand huis, prima auto en leuke inrichting. Eenmaal thuis vroeg Dang meteen of ik m'n kleren en schoenen wilde wassen. We hebben samen even de was gedaan. Volgens hem heb ik nog wat les nodig in was ophangen. Toen ik mijn kleding had opgehangen vond hij het maar niks. Hij heeft alles opnieuw opgehangen. Eenmaal goed en wel geïnstalleerd in Dang zijn huis heeft hij mijn toekomst even voorspeld aan de hand van Thaise astrologie.
Dang zijn voorspelling: Mijn toekomstige man zal ouder zijn dan ik. Helaas blijkt later wel dat hij ziek is. Daar tegenover staat dat ik een goede baan en veel geld zal verdienen en eigenaar ben van een huis met veel land.
Helaas gaat het wel moeilijk worden om kinderen te krijgen volgens Dang.
Tussen 2024-2029 zal ik goud geld gaan verdienen.
Tussen 2034-2039 werk ik hard en word ik baas van een bedrijf.
Tussen 2040-2046 is een mindere periode in mijn leven en tussen
2067-2072 is het mogelijk dat mijn toekomstige man dood gaat.
Wat van dit alles waar is zal de toekomst uitwijzen.
Al snel kwam de zoon van Dang, genaamd Uhm (43 jaar) thuis van zijn werk en gingen we uiteten. Het was een all you can eat concept met vooral Thais en Koreaans eten. Op de tafel was een elektrische kookplaat met een 'pit' geïnstalleerd. Hierin zat hete bouillon. De bedoeling was dat je vlees, vis en groente in de bouillon liet garen en je dan samen met noodles kon opeten. Erg leuk concept. Er is wel een regel extra bij Thaise all you can eat restaurants.
** voor al het eten dat je hebt gepakt, en niet opeet betaal je extra**
We hebben erg ons best gedaan om de tafel leeg achter te laten.
Daarna was het al snel 21:00 en ben ik naar bed gegaan. Mooie logeerkamer met tweepersoonsbed en airco. Ik word rond 06:00 gewekt door een mooie kinderwekker, want ik ga samen met Dang naar de ochtendmarkt hier in het dorp.

Trusten!

Dang en ik, bezoeken de tempels van PimaiNaar de markt samen met DangAchterin een pickuptruck Kho Yai

1. Jean de brie:
    5 augustus 2015
    Hoi Roosje, leuk van je te horen en je foto's te bekijken, maar ook knap dat je met uw verhalen je vrienden thuis kunt laten mee genieten van uw wedervaren -stel het wel daar, geniet, hou je kloek en verder nog veel genoegen daar in dat verre land! Jakke