Koh Tao met Kiwi

7 augustus 2015 - Koh Tao, Thailand

Koh Tao met Kiwi

Samen met Mister Kiwi ben ik afgereisd naar het mooiste eiland so far! De reis er naartoe was al een ervaring opzich. In de nachtbus werden we vergezeld door een stel Engelsen. Mijn onderbuikgevoel sprak zich al uit, toen ik dit stelletje gypsies zag staan bij de nachtbushalte. Tot overmaat van ramp bezette ze de stoelen voor ons, vergezeld door tassen met halve liters (Chang bier). Elk hadden ze 8 halve liters ingeslagen om extra van de busreis te genieten. Als snel ging de eerste nokkie en een van de andere Engelsen braakte over een man die voor hem zat. Na een busstop van 20 minuten betraden ze weer de bus met elk 10 blikken Chang extra. Toen we aankwamen bij de boot (naar Koh Tao) brak de ander nog even een stoel uit de bus. Ik ben blij dat ik deze lui never meer ben tegen gekomen.

Eenmaal aangekomen op dit idilische eiland hebben we intrek genomen in het gezelligste hostel tot nu toe. Taco Shack! We hebben drie dagen een scooter gehuurd en hebben verschillende stranden ontdekt. De eerste keer scooterrijden ging aardig goed ondanks de verschrikkelijk steile hellingen, onverharde wegen en het ontbreken van een passende helm. Gelukkig werd ik goed gecoacht door Mister Kiwi.
Ao Leuk Bay was het mooist van allemaal. We hebben samen een hele nieuwe wereld ontdekt, namelijk de onderwater wereld. Door het snorkelen kregen we de smaakt te pakken en hebben we ons aangemeld voor een vierdaagse duikcursus, met als doel onze PADI te halen. Een open water duikbrevet tot 18 meter diepte heb ik nu in the pocket! Nemo's (clownfish), kleine haaien, een school van +- 250 baracudda's, roggen, krabben, verschillende alen en gekleurd korraal heb ik door mijn duikbril mogen aanschouwen. Mocht je de precieze namen willen weten, ze staan allemaal in mijn duiklogboek. Zo'n PADI cursus bestaat uit drie dagen les in een klaslokaal ('s ochtends) en elke middag twee duiken op 12 meter diepte. De laatste dag bestaat uit een ochtendduik en een middagduik op 18 meter diepte. Het tofste wat ik ooit heb gedaan!

Na bijna twee weken met Jacob gereisd te hebben, heb ik toch afscheid van hem moeten nemen. Hij gaat naar Vietnam en ik naar Indonesia.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jean de brie:
    10 augustus 2015
    Je treft het blijkbaar niet met AL je reisgezellen,
  2. Mark:
    23 augustus 2015
    je maakt zo heel wat mee. Ik geloof dat je de aanslag in Bangkok net hebt gemist, alleen maar prima natuurlijk!!
    Nog heel veel plezier verder en ik hoop dat je toch terug komt naar onze mooie lage landen ;-)